tisdag 4 januari 2011

egen blogg :)

Det här är mitt allra första inlägg på den här bloggen! Jag har funderat på att skaffa blogg länge, men det har aldrig blivit av. Har tänkt "kommer jag verkligen skriva och uppdatera sidan? vad ska jag skriva om?"

Men tillslut så tänkte "jag varför inte göra en fotoblogg?"
Om folk visar lite intresse kan jag lägga ut bilder som jag fotat, och skriva lite om bilderna, om inställningarna jag hade när jag tog bilden, och även ge lite tips till er där ute som kanske inte riktigt vet så mycket om den digitala kameran, men även om photoshop också kanske!

Då får ni ju såklart vara med och påverka vad jag ska skriva lite om, vad ni inte vet, eller vad ni vill veta mer om! :)
Så jag hoppas att några i alla fall kommer visa något intresse här :)


Jag är 15 år och bor i en liten liten stad vid namn, Strömstad. Jag går sista året i högskolan, 9C heter min underbara klass! Nu efter högstadiet har jag tänkt att gå inriktningen "Djurvård" i Dingle. Där ska jag bo med min älskade pojkvän, Erik, och det ser jag verkligen fram emot. Ser fram emot att lära mig massa nya saker om både djur och natur, eftersom det är det som är mitt stora intresse (och fotandet förstås ;)) !

Jag vet inte vad det är med mig och djur, jag bara älskar dom så himla mycket! Djur är så facinerande, vi människor kan så lite om dom varelserna vi är beroende av. Så när jag blir stor hoppas jag att jag kan få leva, lära och rädda djur.
Det är min framtid

Nu över till min kamera!
Jag fotar med en Nikon D80 och det har jag gjort nu i 2-3 år. Det jag fotar hellst är djur, eftersom jag verkligen dras till dom vackra varelserna.

Mina enstaka och fina objektiv är :
Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6, det här använder jag vi få tillfällen, som vid t.ex kalas eller något liknande!

Nikkor 55-200mm f/4-5.6, det här objektivet har fått fotat mycket mycket djur kan jag säga er :)

Sigma 150-500mm f/5-6.3, nyaste objektiv som jag fick i julklapp, har inte riktigt testat det än men jag tror det kommer komma ;)

Bild fotad med min Nikon D80, med objektivet 55-200mm f/4-5.6.
Bländare: F/5.3
Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 200

1 kommentar:

  1. Yes!! Go, Lina...
    Tänkte faktiskt det när jag lånade dina bilder...Lina borde ha en fotoblogg!!

    SvaraRadera